16. Usülcülerin "Kıyas hükmü isbat etmez, ızhar eder." sözüyle ifade etmek istedikleri aşağıdakilerden hangisidir?

A) Kıyasın, hükme ulaşmada elverişli bir yol olmaması

B) Kıyasın, potansiyel olarak var olan hükmü ortaya çıkarması

C) Kıyasın, yeni bir hüküm ortaya koyması

D) Kıyasın, hüküm çıkarmada en son kullanılan yöntem olması

E) Kıyas ile ulaşılan hükmün zan ifade etmesi 

 

Cevap: B

17. Usulcülerin sık sık kullandıkları "nass" terimi aşağıdakilerden hangisini ifade eder?

A) Kitâb ve Sünneti

B) Sadece Sünneti

C) Sadece Kitâbı

D) Kitâb, Sünnet ve Kıyası

E) İcmâ ve Kıyası 

 

Cevap: A

19. İcmâ'ın deliller hiyerarşisinde kuvvet derecesi olarak ilk sırada yer almasının temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir?

A) Bu konuda nassın olması

B) İcmâ'ın her dönemde gerçekleşmesinin mümkün olması

C) Ümmetin hata üzere birleşmesinin mümkün olmaması

D) İcmâ'ın nesih, tahsis ve yoruma kapalı olması

E) Bütün âlimlerin bir şekilde görüşlerinin alınması 

 

Cevap: D

18. "Kurala aykırı olan bir nass, icmâ veya zaruretin bulunması gibi daha kuvvetli bir anlam sebebiyle, bir meseleye, o meselenin benzerlerinin hükmünden farklı bir hüküm vermek" şeklinde tanımlanan yöntem aşağıdakilerden hangisidir?

A) Kıyas   B) İstihsan   C) Istıshab   D) Istıslah   E) Sahabî kavli 

 

Cevap: B

20. "es-Sünnetu kâdiyetün ale'l-kitâb" sözü Sünnet'in hangi yönüne vurgu yapar?

A) Sünnet'in tek başına bir kaynak olduğunu

B) Sünnet'in vahiy ürünü olduğunu

C) Kur'an ile Sünnet'in temel kaynaklar olduğunu

D) Sünnet'in farklı birçok çeşidinin olduğunu

E) Sünnet'in Kur'an'ın anlamını belirlemede etkili olduğunu

 

Cevap: E